fredag 9 januari 2009

Mammas pyssel

Ja, eftersom det här är en pysselblogg så måste jag visa min mammas pyssel också.

Förrförra julen (tror jag att det var) så fick mina barn en alldeles speciell julkalender. Den bestod av ett tomt rum, sånär som på gardiner och en öppen spis, samt 24 guldiga papperspåsar märkta 1-24.

I varje påse fanns nånting att möblera rummet med. Nu är det en mysig stund inför jul när vi får ta fram och möblera rummet.
I år blev det såhär. Dockan var inte med i "julkalendern" utan den har vi tagit med.


Såhär ser rummet ut med alla saker. Mamma har gjort det mesta av sakerna själv, även möblerna och pappa har byggt och målat rummet.



Flickan fick i år sitta på golvet framför granen och slå in julklappar. Den är i övrigt gjord av en flaskborste och snön är gips.


På den öppna spisen ligger en duk, det står ett pepparkakshus, en julkalender och en tomtedekoration. Tomtarna som är ca 1 cm höga är utskurna för hand (inte av mamma, hon har köpt den på en miniatyrmässa)


På bordet står kaffekoppar, ett fat med lussekatter och pepparkakor och en adventsljustake. På byrån bredvid ligger en chokladask och i den öppna lådan längst ner ligger några kattungar.

En bild på ena bordet där det ligger julgranskulor i en ask och det står frukt och nötter i skålar.

Vissa av bilderna blev lite suddiga, jag kollade inte ordentligt innan jag packade ner rummet när jag tog bort julsakerna.










2 kommentarer:

Anonym sa...

å gud vilken pyssel hon har gjort.
Kul att få ha det år för år och spara tills det blir vuxna med egna barn.
Vilken piller jobb.

Unknown sa...

Vad underbart, helt impad